השכרת משרד או לעבוד מהבית

שוק העבודה המודרני מאפשר לאנשים רבים להקים עסק של אדם אחד שעושה את כל העבודה מהמחשב הביתי, בין אם מדובר בבונה אתרים, מפתח אפליקציות, עורך דין, יועץ מס ועוד.

 

לצד אלו ניתן למצוא גם עסקים של שניים או שלושה שותפים העובדים יחד בבית קפה או במשרד קטן.

 

השאלה אם לעבוד מהבית או לשכור משרד תמיד תעמוד על הפרק. התשובה מאוד אישית ותלויה בגורמים רבים – הגורמים האנושיים ושאלות הנוגעות לצרכיי העסק. יש המעדיפים לעבוד בבית ולא יחליפו את הבית בשום מחיר ואין קשר לנושא הכלכלי ואם כדאי כלכלית לשכור משרד או לא. יש שבכל מחיר יעדיפו לא לעבוד מהבית, רעשי הרקע של הבית, הסידורים, הכביסות או ההכנת אוכל באמצע יום העבודה, מפריעים ולא תורמים לתפוקת העבודה. השאלה היא האם יתאים להם מרחב עבודה או עדיף לשכור משרד קטן.

 

השיקול הכלכלי הוא אחד השיקולים העיקריים, כיוון שיש לו משקל מכריע – האם שכירת משרד היא בכלל אפשרית במסגרת ההכנסות הקיימות של העסק. אחד הפתרונות שניתן למצוא הוא השכרת משרד הכולל  מספר חדרים וחלל גדול שהוא מרכז המשרד, כך ניתן לשתף פעולה מספר אנשי עסקים, שכל עסק יכול להיות בחדר שלו במרחב האישי שלו ועדין יש מקום גדול ומרווח לעבודה. 

 

במידה שאין לבעל העסק צורך במפגשים רבים עם לקוחות, הרי שפינת עבודה בבית תוכל לאפשר לו מרחב עבודה סביר, וזהו כמובן הפתרון הזול ביותר. אבל לא תמיד זהו הפתרון המתאים ביותר. 

 

יש הבוחרים לוותר על הנוחות להישאר בבית ולהימנע מהפקקים על אף הפיתוי שבדבר. לאורך זמן, יתרונות אלו עלולים להתגלות עבור רבים כחסרונות, החל ממצב שבו שעות העבודה לא מסודרות או לא נגמרות, ערבוב של מטלות הבית במטלות העבודה, היעדר אינטראקציה עם אנשים ועוד.  

 

מרחבי עבודה

רבים חוששים לשכור משרד בשל ההוצאה הכבדה שהיא מסבה, כולל הוצאות נלוות של חשמל, ארנונה, שירותי תקשורת ותחזוקה. 

בנוסף, לעתים יש לרהט את המשרד, מה שהופך את ההוצאה לגדולה יותר. עם זאת, בשקלול של הרווחיות של העסק מול החיסכון, שכירת משרד קטן יכולה להוות יתרון עצום לעסק. אתם לא חייבים  לשכור משרד גדול ומרווח, או משרד בבניין גדול ומפואר. ניתן למצוא כיום מבנים המציעים משרדים קטנים להשכרה.

לצד אלו, ישנם מרחבי עבודה המציעים חללי עבודה קטנים שניתן לשכור לפי יום או חודש. לא לכולם מתאים לעבוד בחלל פתוח, גם אם מדובר בחלל מאורגן ומאובזר. צרכי העסק לעתים יכוונו אל שכירת משרד קטן ולא חלל עבודה משותף, למשל במקרה שבו העסק דורש דיסקרטיות או מחייב ריכוז ושקט, או שגרה של ניהול פגישות.

עבור אלו המחפשים אינטראקציה עם עצמאים ויזמים אחרים, חלל עבודה משותף יפתח הזדמנויות לחיבורים עסקיים, תוך חיסכון כלכלי לעומת שכירת משרד.

השכרת משרד 

היתרונות של השכרת משרד לעתים עולה על ההוצאה שיש לשלם, השכרת משרד מאפשרת לכם לתחום את העבודה למקום אחד. רבים שעובדים מהבית טוענים שהעבודה נ כנסת לחיים האישיים והחיים האישיים לעבודה, אין באמת הפרדה  מלאה ולעתים סימביוזה זו משפיעה על איכות העבודה ועל הזמן או חוסר הזמן בעבודה. יש הטוענים שהעבודה מהבית נמשכת לתוך הערב או על חשבון זמן הילדים, שיחות שמופרעות על ידי הילדים שלעתים מציגים אתכם באור לא מקצועי, קשה לנהל שיחת טלפון שהילד ברקע צועק או שואל אותך שאלות. 

חלק מהעסקים כוללים  לקוחות שמגיעים לעסק, על בסיס שבועי או חודשי ובמקרים כאלה כדאי שיהיה מקום ללקוחות שהוא כתובת קבועה, לשיחות, למכירות וכו'. בהתאם לזאת גם עסק שיש לו פקידה או אנשים שעובדים באותה חברה. אין ספק שמקום  מסודר שמשרה אווירה של עבודה תהיה תפוקה גדולה יותר וניתן לתחם את זמן העבודה, על איכות במקום כמות השעות שתבלו אם המשרד יהיה בבית.

יש הטוענים כי הזמן להגיע למשרד ולחזור, הפקקים האינסופיים פוגמים באיכות החיים שלנו, ושרבים מוצאים את עצמם מבלים שעות רבות במהלך החודש בפקקים. ולכן הפתרון, במיוחד אם הינכם עצמאיים ואתם יכולים לקבוע את מקום העבודה שלכם, הוא לעשות שיעורי בית, לבחון מקומות המציעים משרדים להשכרה, תוכלו לבחור משרד שקרוב לבית וניתן אף לצעוד ברגל אליו, כך תרוויחו גם בריאות. או לבחור משרד הממוקם קרוב לתחנת הרכבת. או לאמצעי תחבורה אחרים. כמו כן, יש לקחת בחשבון שאם יש לכם לקוחות המגיעים לעסק וודאו שדרכיי הגישה למשרד נוחים וקלים, ושיש חניה חופשית המאפשרת להם להגיע למשרד בקלות וללא עיכובים.

השכרת משרד קטן

היתרון של משרד קטן יכול להיות ברור, אבל שמדובר על השכרת משרד קטן, לא פעם עולה התמונה של חדר קטן וחשוך, שמדכא לעבוד בו, אבל למעשה לא חייב הדבר להיות כך. בעסקים רבים העבודה כולה נעשית דרך המחשב, כך שאין צורך במשרד גדול ולכן קל יותר להשכיר משרד קטן עם שולחן עבודה. השכרת משרד קטן יכול לכלול מספר חדרים עם מטבחון  משותף או משרד קטן הכולל מטבחון. 

 

מעוניינים לשמוע פרטים על  משרדים להשכרה בבנימינה?

השאירו פרטים ונחזור אליכן.ם בהקדם