טיפים לעיצוב המשרד

לעיצוב המשרד יש השפעה גדולה על התחושה שהוא משרה, ידוע כמשפיע על תפוקת העבודה שלנו, וכמובן יוצר אפקט על הלקוחות והלקוחות הפוטנציאליים. בעיצוב נכון ניתן ליצור חלל עבודה נוח ופרקטי, ועם זאת שישדר ייצוגיות.

בין אם מדובר במשרד ששכרתם או במשרד הנמצא בביתכם, חשוב שהמראה יהיה נקי. לשם כך חשוב להיפטר מכל מה שמיותר בחלל. במידה שיש לכם ניירת, דאגו להכניסה לקלסרים או למגירות, והשאירו את השולחן והמדפים ריקים מניירות ככל הניתן.

בחרו עיצוב שיתאים לרוח העסק והפעילות שלכם, במיוחד אם לקוחות צפויים להגיע אל המשרד. למשל אם אתם נותנים שירות בתחום של הפעלות לילדים, חשוב שהמשרד יהיה צבעוני וישדר רוח שובבות. משרד עורכי דין לעומת זאת יהיה נכון לעצב בקו סולידי, מודרני ונקי.

אם המשרד שלכם קטן, הכניסו לתוכו שידת מדפים או כוננית גבוהה, כך תחסכו במקומות אחסון, וכך ישדר מראה נקי ומסודר. בחרו ברהיטים בהירים עד כמה שניתן, שייתנו תחושה של מרחב פתוח.

קירות המשרד

המשרד הוא מקום העבודה שלנו, ואנו מבלים בו שעות רבות ביום. הקפידו לעצב אותו כך שיהיה לכם נעים לשהות בו במהלך שעות העבודה הארוכות.

הניחו עציצים בפינות החדרים, ניתן גם להשתמש בעציצים מלאכותיים, הם נותנים אווירה דומה לצמחים אמיתיים.

כדאי לצבוע את הקירות בצבעים בהירים שיעניקו לחדר תחושה של קלילות, צבע שמנת או אפור בהיר, ותלו תמונות מעניינות על הקירות.

המנעו מרהיטים כבדים או עומס של רהיטים שעניקו תחושה של עומס ומחנק.

תאורה

רבים אינם שמים דגש על חלק חשוב זה בעיצוב המשרד. התאורה תורמת רבות, לא רק לעיצוב, אלא גם ליכולת שלכם לעבוד בחדר. אם המשרד אינו מואר מספיק, דאגו לתאורה רבה שתעשה את העבודה. שלבו בין אור לבן לאור צהוב. הוסיפו גופי תאורה מודרנית ושתהיה פרקטית לגודל החלל.

פרקט או אריחי רצפה

העדיפו פרקט המשדר יותר חמימות. במידה שיש אריחי רצפה, כדאי להוסיף שטיח קטן התורם לאווירה החמימה והביתית, ומסייע בהפחתת רעשים.

נצלו את הטכנולוגיה

כיום ברוב המשרדים ניתן לעבוד מהמחשב ללא צורך באביזרים נוספים. במידה שיש צורך במדפסת, בחרו במדפסת משולבת שתספק את כל הצרכים במכונה אחת. מקמו אותה בפינה של החדר על מנת שלא תבלוט ותתפוס את החלל או תגרע מעיצוב המשרד, במיוחד כשמדובר במשרד קטן.  

העדיפו מקלדת ועכבר אלחוטיים, כך פחות כבלים מכוערים יתפסו את העין בעיצוב החלל של המשרד.

הפרטים הקטנים

המשרד הוא הבית השני שלכם. הוסיפו תמונות המשדרות לכם רוגע. אפשר גם לשלב תמונה של הילדים או המשפחה. הוסיפו פריטים קטנים כגון עציץ, וילון ואביזרי דקורציה שיתרמו למראה נעים, אך היזהרו מהגזמה.  

לסיום, התבוננו בשרד, ושאלו את עצמכם האם נעים לכם להיכנס אליו, מה הייתם חושבים עליו לו הייתם נכנסים אליו כמבקרים? אם המראה והאווירה נעימים לכם, השגתם את המטרה. עבודה נעימה!