איך לבחור נכון בנכס מניב

לא כל השקעה היא השקעה טובה. באינטרנט תוכלו למצוא חדשות לבקרים הצעות לאפיקי השקעה בנדל"ן, בין אם מדובר על נדל"ן בארץ או בחו"ל – ביעדים המוכרים וביעדים חדשים כגון גיאורגיה או דרום אמריקה ועוד. לא תמיד אנו יכולים לבחון את ההצעות בצורה טובה, ומכאן שרמת הסיכון היא גבוהה.

איך תשקיעו נכון

הכסף שאתם חוסכים בבנק כיום לא מניב תשואה גבוהה, ולכן רבים מעדיפים להשקיע את כספם בנכסים. למעשה, השקעה בנכסים יכולה להתבטא בדרכים שונות, החל מקנייה של קרקע חקלאית, רכישת חנויות או משרדים להשקעה. לפני רכישת נכס חשוב לבדוק שאכן אתם משקיעים נכון כדי שתרוויחו את התשואה מהנכס. אז איך להשקיע נכון בנכס מניב, ולמי מתאים להחזיק נכס מניב?

איך תשקיעו בנכס מניב

רבים חושבים שהשקעה בנכס מניב מיועדת לעשירים בלבד, או רק לאלה שיש להם ממון רב. למעשה, כיום ניתן למצוא יועצי השקעות שיספרו לכם שלא צריך כסף להשקעה, או שמספיק סכום קטן להשקעה. הדבר נכון – אבל יש לקחת בחשבון את רמת הסיכון, ולכן כאשר נכנסים להשקעה בנכס מניב חייבים להיות מעורים בכל הפרטים, לבדוק כל פרט או לפנות לאנשים העוסקים בתחום.

מה בודקים?

הון עצמי

מהו ההון העצמי העומד ברשותכם? האם יש לכם כסף פנוי שאותו אתם רוצים להשקיע או שאתם לוקחים הלוואה לצורך ההשקעה? נדגיש כי לא רק בעלי הון עצמי ניכר יכולים להשקיע בנכסים מניבים, ויש הלוקחים הלוואה כדי להשקיע בנכס מניב.
חשוב לבדוק מהי יכולת ההחזר שלכם, ולקחת משתנים שונים, למשל, אם לא תצליחו להשכיר את הנכס שרכשתם, מהן ההוצאות עליו והאם תוכלו לעמוד בהתחייבויות שלכם. כאן המקום לציין שחלק מהפרמטרים שעליכם לבדוק מהווים את רמת הסיכון שאתם לוקחים.

משכנתא

המהות של נכסים מניבים היא לקבל בכל חודש סכום מהנכס שרכשתם, המהווה הכנסה נטו, ללא עבודה מצדכם. במקרים רבים, השקעה במנכס מניב תדרוש מכם לקחת משכנתא, כך שההכנסות שהנכס מניב באופן שוטף מכסות את תשלומי המשכנתא, מתוך ראייה שלאחר מספר שנים, יש לכם גם נכס שלכם בבעלות מלאה וגם הכנסות נטו שתרוויחו מהשכרת הנכס.

איסוף מידע וקבלת החלטות

לבחור היכן להשקיע ,מתי וכמה הן החלטות הדורשות בדיקות של פרמטרים שונים, ולכן חשוב לאסוף מידע, לבדוק נכסים שונים, ושוב לבדוק. בדקו היטב את הנכס שאתם קונים, התייעצו עם אנשי מקצוע ועם אנשים שהשקיעו כספם בנכס מניב ולמדו גם על הסיכונים הטמונים בתחום.

פיזור השקעה

אם סכום ההשקעה שלכם הוא גדול, אנו ממליצים לכם להשקיע בכמה נכסים מניבים, במקומות שונים בארץ, במקום השקעה בנכס אחד יקר במיוחד.

להיעזר במומחים

ידוע שכל הנושא של רכישה או מכירה של נכסים מניבים אינו עניין של מה בכך. איסוף מידע ספציפי בנוגע להשקעות חשוב כדי להקנות את הביטחון שאתם אכן עושים את ההשקעה הנכונ,. כדי שתרגישו ביטחון ותבינו את כל האספקטים לגבי השקעות ראויות שעומדות על הפרק. חשוב לבדוק את כל הפרמטרים, המבנה, סוג ההשקעה, המימון וסיכונים. כך תדעו בדיוק לקראת מה אתם הולכים.